تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جمع آوری گذرگاه‌های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب 
سرپرست اداره کل راه آهن جنوب از جمع آوری بیش از ۲۲۰ گذرگاه غیر مجاز ریلی در سال گذشته خبر داد.

 


 

جمع آوری گذرگاه‌های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب 

 

محمدعلی مرادی با تاکید بر ضرورت ساماندهی گذرگاه‌ها و تقاطع‌های غیر مجاز گفت: به منظور اولویت ایمنی ساکنان و همجواران ریلی و سیر و حرکت قطار‌ها و ضرورت ساماندهی گذرگاه  غیر مجاز با بررسی‌های روزانه خطوط ریلی،  این اداره کل اقدام به جمع آوری ۲۲۵ گذرگاه غیر مجاز در سال ۱۴۰۲  نمودند.


وی افزود: گذرگاه غیر مجاز به مسیر‌هایی گفته می‌شود که بدون هماهنگی، اطلاع، اصول ایمنی و عدم کارشناسی متخصصان راه آهن در مسیر‌های ریلی توسط ساکنان محلی و مردم به صورت مختلف بر روی خطوط ریلی برای تردد‌های روزانه  ساخته و استفاده می‌شوند که این امر کندی سیر قطار‌ها و  ایجاد حوادث ناخوشایند جانی و مالی برای ساکنان همجوار ریل و راه آهن  در پی خواهد داشت.

مرادی ادامه داد: خطوط ریلی راه آهن جنوب به علت  قدمت  و شرایط جغرافیایی  در همجواری شهری و روستایی قرار دارد و  به طور مستمر با چالش‌هایی مانند گذرگاه‌های غیر مجاز و تخطی به حریم ریلی، سنگ پرانی و ... روبرو بوده است که به همین منظور و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، ضمن جمع آوری این گذرگاه‌ها، کارگروه‌های با ماموریت و رسالت آموزشی و فرهنگسازی عمومی ساکنین حاشیه‌ی خطوط ریلی  و حسن  همجواری تشکیل شده، که با حضور در مدارس، مساجد و ... به ارائه‌ی آموزش‌های حضوری و چهره به چهره می‌پردازند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار